بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه

در قسمت قبل نحوه ی ساخت اولین پروژه ی  Godot را یاد گرفتیم  . به خاطر ساختار خاص Godot ، تصمیم گرفتم پیش از ادامه ی کار در ویرایشگر Godot ، شما را با مفاهیمی همچون گره ها و صحنه ها  آشنا کنم تا در ادامه کار ، و به خصوص در هنگام کُد نویسی ، سوال های بی پاسخی در ذهن شما ایجاد نشود . پس از آشنا کردن شما با این مفاهیم ، کمی در مورد زبان اسکریپت نویسی GDScript ، که توسط سازندگان Godot و به صورت اختصاصی برای این نرم افزار بازی سازی توسعه داده شده ، صحبت می کنم تا پیش از انجام پروژه ها ، با این زبان آشنا شوید .

 

در این قسمت با مفاهیم زیر آشنا می شوید :

  1. گره
  2. صحنه
  3. نمونه سازی صحنه ها
  4. مُدلسازی بازی ها

لینک دانلود فایل : 2-  گره ها ، صحنه و نمونه سازی