بسم الله الرحمن الرحیم
مقدمه
در قسمت قبل نحوه ی ساخت اولین پروژه ی Godot را یاد گرفتیم . به خاطر ساختار خاص Godot ، تصمیم گرفتم پیش از ادامه ی کار در ویرایشگر Godot ، شما را با مفاهیمی همچون گره ها و صحنه ها آشنا کنم تا در ادامه کار ، و به خصوص در هنگام کُد نویسی ، سوال های بی پاسخی در ذهن شما ایجاد نشود . پس از آشنا کردن شما با این مفاهیم ، کمی در مورد زبان اسکریپت نویسی GDScript ، که توسط سازندگان Godot و به صورت اختصاصی برای این نرم افزار بازی سازی توسعه داده شده ، صحبت می کنم تا پیش از انجام پروژه ها ، با این زبان آشنا شوید .
در این قسمت با مفاهیم زیر آشنا می شوید :
- گره
- صحنه
- نمونه سازی صحنه ها
- مُدلسازی بازی ها
لینک دانلود فایل : 2- گره ها ، صحنه و نمونه سازی