سلام .

ماه مبارک رمضان رسیده و من هم مثل خیلی از شما روزه دارم و به همین بهانه کمی سستی به خرج می دم !! علاوه بر این ، مطابق عادت از این شاخه به اون شاخه پریدم و کمی با کتابخانه های SDL و SFML کار کردم ولی با این حال ، باز به سراغ Godot برگشم .

 

قسمت سوم آموزش ، مقدمه ای در مورد اسکریپت نویسی هست که بخشی از اون کامل شده . همانطور که قبلا گفتم ، Godot یک زبان اسکریپتی اختصاصی داره که تقریبا مثل پایتون می مونه و اگه بخوام تمام جنبه هاش رو توضیح بدم ، باید یک کتاب آموزشی حداقل 50 صفحه ای در موردش بنویسم ؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم فقط شما رو با سینتکس این زبان آشنا کنم و پس از آموزش مباحث مقدماتی ، با پروژه های واقعی شما رو با جنبه های مختلف این زبان آشنا کنم .  پروژه هایی که می خوام به شما آموزش بدم ، بازی های Ping Pong کلاسیک ( اولین بازی کامپیوتری جهان ! ) ، بازی Snake ، یک بازی شوتر فضایی و در نهایت یک پلتفرمر ساده هست .

بازی Ping Pong بر اساس آموزش رسمی سازندگان Godot هست ولی توضیحات اضافه تر و راهنمایی هایی به اون اضافه می کنم تا علاوه بر درک منطق بازی ، با کد نویسی هم آشنا بشید .

 

البته باید بگم که خودم هم در حال آموزشم .